Vor 65 Jahren haben die Ungarn Stopp! gesagt

Heute vor 65 Jahren hat das ungarische Volk "Stopp!" gesagt. Stopp der Tyrannei des kommunistischen Regimes, der sowjetischen Besatzung, sowie der Unterdrückung und Einschüchterung der Menschen. 

Was als eine solidarische Demonstration für die polnische Bevölkerung auf den Straßen von Budapest begann, weitete sich rasant zu einem Volksaufstand, bald zu einer Revolution und sehr schnell zu einem Freiheitskampf aus. Wie es dazu kam, was die Auslöser waren, welche Ereignisse und später welche Folgen daraus resultierten, habe ich in meiner Doku aufgearbeitet, mit der ich am Geschichtswettbewerb des Bundespräsidenten 2020/21 erfolgreich teilnahm und welche mir einen Landessieg einbrachte.

Ich empfehle diese Lektüre allen, die an Geschichte und/oder Sport interessiert sind. (Warum auch an Sport, wird in meinem Film erläutert. 😉) Ich habe in meiner Doku sehr kompakt sowohl die wichtigsten Ereignisse, als auch wenig bekannte Fakten zusammengefasst.

Gute Erkenntnisse damit! Bei Gefallen freue ich mich über einen Like bzw. einen Kommentar auf YouTube! 😊

Fußball und Revolution. Geschichtswettbewerb. Volle Länge.

Fußball und Revolution. Geschichtswettbewerb. Kurzversion.


**   ***   ****   *****   ****   ***   **


65 évvel ezelött azt mondták a magyarok, hogy "Stopp!". Stopp a kommunista rezsim zsarnoksága, a szovjet megszállás, valamint az emberek elnyomása és megfélemlítése ellen.

Ami a lengyel nép felé irányuló szolidáris demonstrációként indult Budapest utcáin, hamarosan egy népfelkeléssé, majd forradalommá és igen hamar szabdságharccá vált. Azt, hogy hogyan alakult így, mik voltak a kiváltó okok, milyen események és azokból kifolyólag milyen következmények történtek, egy dokumentációs filmben dolgoztam fel, amivel sikeresen részt vettem a német szövetségi elnök által kiírt történelemversenyen és ami egy tartományi gyözelmet hozott nekem.

Mindenkinek ajánlom ezt a tanulmányt, akit érkekel a történelem és/vagy a sport. (Hogy miért a sport is, kiderül a filmemböl. 😉) A dokumban tömörítve foglalom össze mind a legfontosabb eseményeket, mind kevésbé ismert tényeket.

Jó felismeréseket kívánok! A teljes hosszúságú videó magyar feliratozását a fogaskerékre kattintva lehet aktiválni a YouTube-on. Ha tetszik, örülök egy 👍-nak ill. egy hozzászólásnak a YouTube-on. 😊

Futball és forradalom. Történelemverseny. Teljes hosszban.

Futball és forradalom. Történelemverseny. Rövid változat.

https://www.youtube.com/watch?v=CIhTRDwW6fI&t

Kommentare

Beliebte Posts